dinsdag 10 september 2013

Widderstein-Hutte

16-07-2013

Vandaag gaan we van de Mindelheimer naar de Widderstein-Hutte. Het weer. . .  Geweldig!
Dit wordt goed insmeren vandaag! We gaan richting de Geißhorn en moeten nog een paar flinke sneeuw velden over. Normaal gesproken om deze tijd zou hier dus geen sneeuw liggen!


Geißhorn 2172 meter
 Van een flinke afstand mogen we deze prachtige beesten aanschouwen.
Steinbokken


 Jack is gelijk omgedoopt tot bergleider hahaha.



Nog even kunnen we de hut zien.
Prachtig in de ochtend nevel.

 En wie speelt het liefst in de sneeuw. . . Ja hoor Jack!




Boven nemen we eerst even een pauze. Dan laten we de Geißhorn rechts van ons liggen en vervolgen ons pad naar een adembenemend mooi dal. 
Wat een mooi uitzicht heb je hier. Je kunt de Widderstein met 2533 meter zien liggen. 
We moeten door allemaal kleine heuveltjes die steeds groeter worden naar mate we de hut naderen. Ik vind het net "The Highlands" van Ierland. Zoals ik het in films gezien heb.




Dan is Ruud, Jack in een keer kwijt? Uhn Jack. . . waar ben je?


 Hahaha hier ben ik!! Lekker genieten in het zonnetje :)



Ook hier zijn de kleur combinaties zo mooi!


Even wat zon vangen!
En Ruud vangt mij op foto grrr!





 Onder in het dal kun je een lange autotunnel zien liggen.
Ik weet even niet hoe dit dal heet misschien kan iemand me dit vertellen?





Met dit panorama vraagt het gewoon om een pauze. Om van al dit moois te genieten!




Dan komen we bij de hut. Een gezellig klein knus huisje.
Er is niet veel plek hier dus erg slim om van tevoren te reserveren!
Het is druk met zo'n mooi weer! De Widderstein is een prive hut.





Onze Jack is nog niet moet en wil nog een beetje uitdaging. Hij gaat nog even de Widderstein op om daar van het uitzicht te genieten.





Ondertussen genieten Ruud, Christien en ik van een heus echt ijsje in de bergen! Dat zie je niet veel! Dus smaakt extra goed :) :) 



Een ander uitzicht heeft Jack. Hij kijk vanaf de Widderstein zo op de hut. Waar wij naar jack kijken en proberen op de foto te zetten. Maar helaas lukt dat niet.







Terwijl jack weer naar beneden komt kunnen wij de bedden klaar maken. Om 4 uur kun je je bij de huttenwirt melden en krijg je een plaats toe bedeeld. De plaatsjes zijn super smal! Voor Jack bleef er echt maar een ini mini plaatsje over! Gelukkig voor ons zijn de plekken naast ons niet belegt en kunnen we wat opschuiven zodat we allemaal goed kunnen liggen.  De matrassen zijn wel erg dunnetjes. Dat zal ik morgen wel voelen in mij heupen :(

Levens genieter!


Het eten is toppie!


 Nog even nagenieten van de avond.


 Uh is er nog plek?


De hut heeft nog echte ouderwetse gas lampen! Super leuk om dit nog te mogen mee maken.




En zo wordt het langzaam tijd om naar bed te gaan. Op naar een nieuwe dag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten